جستجو کردن

آلو بخارا ی خشک از خوراکی های معجزه آسا

آلو بخارا ی خشک از خوراکی های معجزه آسا

آلوبخارا میوه ای است بسیار سودمند ،پر خاصیت وغنی از انواع ویتامین ها ی (A،C،K)ومنبع بسیار خوبی از کلسیم ،منیزیم ،اهن ،فولات ،فسفر،پتاسیم وانتی اکسیدانها می باشد که هر یک از این منابع عملکرد خاصی در بدن ایفا می کند .

این میوه خوشمزه وپر خاصیت  در اواخر فصل تابستان واوایل پاییز قابل برداشت می باشد ،بعلت کوتاهی فصل برداشت غالبا “آن را  خشک می کنند تا بتوان در فصول دیگر سال از آن استفاده نمود واز خواص آن برخوردار شد.در این مقاله سعی شده به برخی ازخواص میوه  آلو بخاراوخشک شده آن اشاره  گردد.

آلو بخارا ودرمان یبوست :

این میوه به عنوان یک ملین قوی عمل ‌می‌کند. . به طور کلی آلو به دلیل برخورداری از فیبر بالا در هضم و جذب غذا به شکلی موثر عمل ‌می‌کند؛لذا مصرف آن به افر ادی که دچار سوءهاضمه و یبوست هستند توصیه می گردد.

آلو بخارا وتاثیر آن در دردهای استخوان :

آلو خشک ممکن است برای بهبود سلامت استخوان مفید باشد.ودردهای ناشی از پوکی وتراکم کم استخوان را کاهش دهد البته هنوز مشخص نیست که چراآلو خشک این  چنین تاثیرمثبتی بر روی استخوان ها  دارد اما تصور می شود داشتن انتی اکسیدان باعث کاهش التهاب وکاهش درد های استخوانی می شود  .خواص آلو بر تقویت استخوان‌ها در چند مقاله علمی معتبر مورد بررسی قرار گرفته است.

خواص آلوبخارا بر پوست :

مصرف آلوبخارا می‌تواند باعث روشنی ودرخشندگی پوست شود. مواد مغذی موجود در این میوه برای پوست بسیار مفید هستند و از بروز جوش و آکنه‌های برروی پوست جلوگیری می‌کند.ومانع پیری زود رس پوست می شود .به  کلاژن سازی پوست  کمک می کند همچنین روند بهبود جای زخم بر روی پوست را تسریع می کند . امروزه در ساخت بسیاری از کرم‌ها و ترمیم کننده‌ها، از عصاره‌های آلو بخارا استفاده می‌شود.

خواص آلو و کاهش وزن:

تاثیر آلورابر یبوست گفتیم ملین بودن آلو بخاراوفیبر بالا ی آن به هضم غذا وسوخت وساز بدن کمک می کند وبه طور طبیعی باعث کاهش وزن می گردد از طرفی آلو دارای اسید سیتریک می باشد که از گرفتگی عضلات وخستگی بدن جلوگیری می کند این امر باعث می شود مدت زمان بیشتری ورزش کنید وکمتر احساس خستگی کنید ورزش کردن باعث افزایش سوخت وساز بدن ودر نتیجه کاهش وزن می شود .بنابراین با مصرف آب آلویا خوردن چند عدد آلو بخارا از خواص معجزه اسای ان بهره مند  گردید .

آلو بخارا وخواص انتی اکسیدانی :

آلو بخارای خشک حاوی مقدار زیادی  آنتی اکسیدان هستند که برای کاهش التهاب و محافظت از سلول‌های شما در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد مفید می باشد . آلوبه  ویژه دارای آنتی اکسیدان‌های پلی فنول هستند که تأثیرات مثبتی بر سلامت استخوان دارند و ممکن است به کاهش خطر بیماری‌های قلبی و دیابت کمک کنند. خواص آنتی اکسیدانی موجود در این میوه و خشک آن، می‌تواند در پیشگیری از بروز سرطان  نقش اساسی ایفا کند؛ به همین علت مصرف آن به بسیاری از افراد توصیه می‌شود.

نحوه مصرف آلو در مناطق مختلف  دنیا متفاوت می باشد مصرف بعنوان میوه یابه صورت ابمیوه ومربا ،مصرف در شیرینی جات وغذا وحتی به صورت تنقلات می باشد اگر تاکنون شما جز افرادی بودید که با مصارف و خواص این میوه وخشک شده آن نا آشنا  بودید ولی به سلامتی خود اهمیت می دهید حتما جایی در برنامه غذایی خود برای آن در نظر بگیرید .

 

.

 

..

 

 

.

: